طبق قوانين FTC (كميسيون تجارت امريكا)
طبق قوانين FTC (كميسيون تجارت امريكا) شركتهايي كه در زمينه نتورك ماركتينگ فعاليت مي كنند بايد كالا و خدمات خود را با رعايت شرايط زير به فروش برسانند :
۱) سود شركت بايد از فروش محصولات و يا ارائه خدمات باشد نه از حق عضويتي كه از افراد گرفته مي شود .
۲) قيمت محصولات بايد رقابتى باشد و گرانتر از بازار نباشد.
۳) سود و پاداش اعضا از فروش محصولات باشد.
۴) نياز به سرمايه بالا براى بازاريابى نداشته باشد.
۵) خريد محصول اجباري نباشد.
۶) محصول بايد بيرون از زنجيره شركت هم خريدار داشته باشد.
۷) محصول فقط مخصوص توزيع كننده ها نباشد و بيرون از شركت هم بشود آنرا تهيه كرد.
۸) پلان كارى و سود دهى شركت بايد شفاف و روشن باشد و براى همه قابل فهم باشد.
۹) اگر فردى نتوانست كسى را وارد مجموعه كند به هيچ عنوان ضرر نكند.
۱۰) درصد افرادى كه وارد مى شوند و سود نمى كنند به كسانى كه سود مى كنند اختلاف فاحش نداشته باشد.
۱۱) گاهى ورود افراد به طرح باعث ترك شغل قبلى مى شود ، بنابراين شركت بايد كار آفرينى كند و شغل جايگزين در شركت بوجود آورد.
۱) سود شركت بايد از فروش محصولات و يا ارائه خدمات باشد نه از حق عضويتي كه از افراد گرفته مي شود .
۲) قيمت محصولات بايد رقابتى باشد و گرانتر از بازار نباشد.
۳) سود و پاداش اعضا از فروش محصولات باشد.
۴) نياز به سرمايه بالا براى بازاريابى نداشته باشد.
۵) خريد محصول اجباري نباشد.
۶) محصول بايد بيرون از زنجيره شركت هم خريدار داشته باشد.
۷) محصول فقط مخصوص توزيع كننده ها نباشد و بيرون از شركت هم بشود آنرا تهيه كرد.
۸) پلان كارى و سود دهى شركت بايد شفاف و روشن باشد و براى همه قابل فهم باشد.
۹) اگر فردى نتوانست كسى را وارد مجموعه كند به هيچ عنوان ضرر نكند.
۱۰) درصد افرادى كه وارد مى شوند و سود نمى كنند به كسانى كه سود مى كنند اختلاف فاحش نداشته باشد.
۱۱) گاهى ورود افراد به طرح باعث ترك شغل قبلى مى شود ، بنابراين شركت بايد كار آفرينى كند و شغل جايگزين در شركت بوجود آورد.
+ نوشته شده در شنبه نهم تیر ۱۳۸۶ ساعت 18:30 توسط داوود
|