خدمات صنایع داخلی با مدل مناسب بازاریابی شبكهای قابل توسعه است
خدمات صنایع داخلی با مدل مناسب بازاریابی شبكهای قابل توسعه است عضو سازمان نظام صنفی رایانهیی كشور - نداشتن آشنایی كافی با نتورك ماركتینگ و نبود كار كارشناسی علمی و دقیق در كشور را عامل تهدید تمام فرصتها است، در حالی كه كشورهای موفق در سطح كلان مدیریتی با شناسایی نقاط ضعف و قدرت پدیدهها، تهدیدها را به فرصت تبدیل میكنند.
فرزاد وزیری - پژوهشگر تجارت الكترونیك - هدف بازاریابی شبكهای، ضمن بیان این مطلب به خبرنگار MLM گفت :هدف اصلی بازاریابی شبکه ای سالم ا مصرفكننده اولیه است اما در شبكههای دسیسه هرمی، هدف قرار دادن زیرشاخهها، مورد توجه واقع میشود، امتیازی كه برای مصرفكننده در قبال تبلیغ محصول در قالب بازاریابی شبكهای قایل میشویم با ساختار مجموعههای دسیسه هرمی تفاوت دارد.
وی افزود : با تمام این اوصاف كارشناسان بر این عقیدهاند كه بازاریابی شبكهای به معنای واقعی زمانی مطرح است كه مصرفكننده یك كالا با تبلیغ كالای خریداری شده از تخفیف ویژه برخوردار شود و افراد زیادی را به خرید ترغیب كند؛ در این پروسه كالا مبادله میشود و نقش واسط به منزله یك فروشنده نخواهد بود و زمانی كه تعداد مصرف كنندهها افزایش مییابد، تولید هم بالا خواهد رفت و به رشد چرخه اقتصادی كشور كمك خواهد كرد.
وزیری افزود : چگونگی برخورد و سازماندهی در سطح كلان در رویارویی با پدیدههای جدید از جمله بازاریابی شبكهای مهم و در بقای آن تاثیرگذار است و مدلی از بازاریابی شبكهای از دیدگاه كارشناسی از نظر اقتصادی معقول است كه ایجاد ارزش افزوده كند و اشتغال را به همراه داشته باشد. همچنین قیمت آن با در نظر گرفتن نحوهی خاص بازاریابی تغییر نكرده باشد و افراد برای عضویت در زنجیرههای بازاریابی مجبور به پرداخت حق عضویت نباشند و خریدار كالا را به خاطر نیاز واقعی كالا خریداری كند.